Kompanija Fijat automobile Srbiji bi trebalo da do kraja ove godine dostavi spisak kooperantskih firmi čije će fabrike biti smeštene u industrijskoj zoni Korman polje. U prvoj fazi očekuje se dolazak sedam ili osam glavnih Fijatovih kooperantskih firmi. Na 67 hektara Korman polja trebalo bi da bude smešteno ukupno 15 glavnih Fijatovih kooperanata u proizvodinji delova za automobile. Polovina zemljišta u Korman polju je vlasništvo Zastave i tu ne postoji spor, dok su vlasnici preostalog zemljišta nezadovoljni ponuđenom cenom eksproprijacije pokrenuli postupke pred Upravnim sudom.
Kompanija Fijat automobile Srbiji bi trebalo da do kraja ove godine dostavi spisak kooperantskih firmi čije će fabrike biti smeštene u industrijskoj zoni Korman polje, kazali su danas u upravi Grada Kragujevca.
Koordinator za realizaciju projekta sa Fijatom i zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković je rekao agenciji Beta da se u prvoj fazi očekuje dolazak sedam ili osam glavnih Fijatovih kooperantskih firmi.
Zdravković je kazao da bi na 67 hektara Korman polja trebalo da bude smešteno ukupno 15 glavnih Fijatovih kooperanata u proizvodinji delova za automobile.
Kako je naglasio, polovina zemljišta u Korman polju je vlasništvo Zastave i tu ne postoji spor, dok su vlasnici preostalog zemljišta nezadovoljni ponuđenom cenom eksproprijacije pokrenuli postupke pred Upravnim sudom.
"Očekujemo da će sud doneti odluke u tim postupcima u narednih mesec dana", kazao je Zdravković.
On ocenio da je dolazak Fijatovih proizođača delova značajan zbog otvaranja velikog broja radnih mesta jer na svako radni mesto u finalnoj proizvodnju dolazi tri ili četiri radna mesta u kooperantskim firmama.
Kako je naveo Zdravković, oko 80 odsto delova automobile Fijatove fabrike u Kragujevcu, osim motora, proizvodiće se u Srbiji.
"Prema Fijatovim planovima, od izvoza delova za vozila ove kompanije širom sveta, do kraja 2013. godine treblo bi da bude ostvaren prihod od milijardu evra godišnje", rekao je Zdravković.
Prema njegovim rečima, u toku su pripreme zone Korman polje i do kraja ove godine počeće radovi na saobraćajnici u dužini od 2,4 kilometara.
"U toku je projektovanje rekonstrukcije i revitalizacije deonice od Raklja do ulaza u Korman i ove nedelje će Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan (NIP) raspisati tender za izvođače radova", rekao je Zdravković.
Početkom 2011. predstoje radovi na još 16 kilometara autoputa do Koridora 10, a u martu i opremanje Korman polja komunalnom infrastrukturom.
Zdravković je ocenio da će za izgradnju obodne infrastrukture biti potrebno oko 400 miliona dinara iz NIP.